Siden jeg blev færdiguddannet som professionsbachelor i pædagogik, har jeg dedikeret mig til at arbejde inden for specialpædagogikken. Min erfaring strækker sig over en bred vifte af områder, herunder støtte til personer med ADHD, autismespektrumforstyrrelser, udviklingsforstyrrelser og non-verbale borger, borger med kommunikationsudfordringer, ofte sammen med andre ledsagende diagnoser.
Min passion ligger i den pædagogiske praksis, og jeg vægter højt, at de mennesker, som søger hjælp og støtte, føler sig værdsat og forstået. Jeg har opdaget, at en metodisk tilgang, der anvender konkrete værktøjer og strukturer, gør en betydelig forskel for både de mennesker, vi hjælper, og for vores egen faglige tilfredshed.
I 2007 begyndte jeg at anvende KRAP (Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik) som et værktøj i mit arbejde, og over tid er det blevet en integreret del af min tilgang. I 2011 bidrog jeg med en casehistorie til bogen “KRAP fortællinger fra praksis” (kapitel 2), hvilket var en stor ære.
Fra 2013 har jeg videreudviklet mine færdigheder med KRAP gennem mit arbejde hos PsykologCentret og VISO, hvor jeg har udvidet min ekspertise til at omfatte anvendelse af KRAP i forskellige kontekster – fra pædagogiske vurderinger og samtaler til sparring med forældre og medarbejdere på forskellige institutioner. Jeg har også fungeret som VISO-specialist, supervisor og rådgiver, hvilket indebærer arbejde med de mangeartede udfordringer, vi støder på i vores engagement med fagfolk og borgere.
Siden 2014 har jeg ledet over 1000 kursus- og temadage om KRAP og dets implementering i pædagogisk arbejde. Jeg designer og faciliterer kursusforløb i tæt samarbejde med institutioner og i kommuner over hele landet, fra enkeltdags arrangementer til omfattende forløb, der strækker sig over 10 dage.
Som både menneske og professionel stræber jeg efter at forstå og imødekomme jeres specifikke situation og behov. Det er vigtigt for mig at skabe en sammenhæng mellem kurser, supervision og den daglige pædagogiske praksis. Målet er ikke at anvende et væld af værktøjer, men at vælge dem med omhu, så de bruges, hvor de gør mest nytte.