Jeg er født i 1963. I 1986 blev jeg uddannet socialpædagog og har primært arbejdet med mennesker med fysisk og psykiske handicaps. Desuden har jeg gennem mange år været familieplejer og kontakt/støttefamilie for handicappede og sårbare børn, unge og familier. Min praksiserfaringer er således både indenfor handicapområdet samt sårbare og udsatte med forskellige udfordringer indenfor misbrug og psykiatri.
Jeg er optaget af, hvad der er bag menneskers handlinger. Uanset om det er børn, unge, borgere eller personale, så er mit udgangspunkt, at vi alle forsøger at gøre det, så godt vi kan. Nogle gange tyer vi til mestringsstrategier, som ikke altid er hensigtsmæssig for os selv eller andre. Det kan handle om, at der er færdigheder, som vi mangler at udvikle – eller det kan måske være en måde, at vi beskytter os selv på. Vi har i den sammenhæng brug for at blive mødt med forståelse og anerkendelse, hvilket jeg altid bestræber mig på.
I 2015 færdiggjorde jeg min diplomuddannelse i ledelse, og jeg har de gennem de sidste 35 år arbejdet med ledelse, både som afdelingsleder og som stedfortræder for centerleder. I 2007 og 2008 læste jeg moduler på kandidatuddannelsen i pædagogik på SDU.
De senere år har jeg desuden arbejdet som ekstern supervisor for fagpersonale, og jeg har taget en uddannelse som supervisor af to omgange (2002 og 2023) og er certificeret psykoterapeut fra ID-academy i 2019.
Gennem en årrække har jeg arbejdet med implementering af metoder (herunder KRAP) i offentlige organisationer. Jeg har været tovholder på flere store projekter og har derfor omfattende viden indenfor netop dette område. Mit fokus er på grundighed, ansvarlighed og commitment med udgangspunkt i kerneopgaven.
Jeg har stort kendskab til og praksiserfaringer med brugen af KRAP, og jeg er i både undervisning og supervision særlig optaget af mulige måder at arbejde med såvel tænkning som skemaer.